فرماندار: ۱۵ كمپ غيرمجاز ترك اعتياد در خرم‌آباد وجود دارد

۳ بازديد

فرماندار: ۱۵ كمپ غيرمجاز ترك اعتياد در خرم‌آباد وجود دارد

خرم‌آباد ايرنا - فرماندار خرم‌آباد گفت: ۱۵ كمپ غيرمجاز ترك اعتياد و نگهداري معتادان متجاهر در اين شهرستان وجود دارد كه چنانچه استانداردسازي نشوند اقدام قاطع براي پلمب آنها صورت مي‌گيرد.

 

به گزارش ايرنا جعفر طولابي روز سه‌شنبه در نشست شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر خرم آباد اظهار كرد: مقابله گسترده و فراگيري با پديده شوم موادمخدر لازم است كه براي اين امر بايد از تمام ظرفيت‌ها استفاده و اقدامات فرهنگي به منظور ارتقاي سطح آگاهي مردم انجام شود.

 

وي گفت: اقدامات پيشگيرانه از مواد مخدر وظيفه تمامي دستگاه‌ها است كه بيشترين برنامه‌ريزي را در زمينه پيشگيري داشته باشند و هر نهاد و دستگاه اجرايي بايد مطابق با وظايف خود در اين راستا عمل كند.

 

وي افزود: همچنين بايد از ظرفيت رسانه ها و فضاي مجازي در پيشبرد اهداف خود استفاده كرد و اولويت بندي نسبت به مناطقي كه در معرض تهديد هستند در دستور كار قرار گيرد چراكه اكنون مناطق آسيب‌پذير شناسايي شده و نيروي انتظامي اقدامات خوبي جهت پاكسازي اين مناطق، اجرا كرده است.

 

فرماندار خرم آباد ادامه داد: علاوه بر اين اقدامات بايد اجراي طرح هاي توانمندسازي مناطق را در دستور كار قرار داد كه در اين راستا منطقه اسدآبادي شهرستان خرم‌آباد به صورت نموه و پايلوت در نظر گرفته شده است تا بهسازي و احياي بافت هاي آلوده به مواد مخدر در اين منطقه اجرايي شود.

مقالات مرتبط: ترك شيشه

طولابي با اشاره به شناسايي ۱۵ منطقه حاشيه نشين در خرم‌آباد  گفت: آمار تحليلي از افراد معتاد به مواد مخدر بر اساس جنسيت، شغل، تحصيلو محل سكونت احصا شده است كه ظرف ۴۵ روز آينده به روزرساني خواهد شد.

 

وي اظهار كرد: سازمان بهزيستي بايد فهرست كامل كمپ‌هاي غيرمجاز را ارائه دهد، برخي از كمپ ها مي‌توانند براي دريافت پروانه فعاليت، مراجعه كنند هر چند كه برخي از كمپ هاي مجاز هم نواقصي دارند و بايد از استانداردهاي لازم برخوردار شوند.

 

طولابي افزود: اجراي طرح واكسيناسيون در كمپ هاي ماده ۱۶ و ۱۵ با همكاري مركز بهداشت و درمان شهرستان در دستور كار قرار دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.